“Zussen Sietske van Hartingsveldt en Femke van der Hoef, samen de grote drijfveer achter ZUSSS”

Doen waar je goed in bent en vooral, waar je blij van wordt. Dat is wat de zussen Femke van der Hoef en Sietske van Hartingsveldt voor ogen hadden toen ze samen het mode- en lifestyle-merk ZUSSS in het leven riepen. Nu, 15 jaar later, staan de zussen aan het hoofd van een prachtig modebedrijf met meer dan 400 verkooppunten en 250.000 volgers op social media. Hun aanpak van zaken is daarbij identiek gebleken aan hun manier van ontwerpen: no nonsense, stoer, uniek, en soms een tikkeltje eigenwijs.

Afgezien de home-artikelen, welke worden ingekocht, hebben Femke en Sietske bij ZUSSS alle producten zelf ontworpen, en daarnaast altijd leiding gegeven aan het volledige bedrijf. Getuige de spectaculaire groei van het merk is dat een uitstekende organisatorische keuze gebleken, al betekent het succes ook dat er steeds minder tijd over blijft voor het ontwerpen van nieuwe stukken en het opstellen van creatieve marketingplannen, de oorspronkelijke kern van ZUSSS.

In andere woorden, minder tijd voor de dingen waar de zussen goed in zijn en blij van worden, en dat was nooit de bedoeling achter hun ambities. Er moesten beslissingen genomen worden, en tot ons groot genoegen waren Femke en Sietske ervan overtuigd dat Of Course de ideale partner was om hen te ondersteunen en te adviseren in deze belangrijke fase van hun (professionele) leven.

Doorgroeien

Of Course Corporate Finance helpt bij de flinke groeispurt die ZUSSS doorloopt. ZUSSS blijft namelijk maar groeien, en de zussen zeggen zelf ook dat er nog zo veel leuke dingen te bedenken en te doen zijn. Hun wens was dus niet om minder actief of minder betrokken bij het bedrijf te zijn, maar om hun rol binnen de razendsnel groeiende organisatie te herdefiniëren. Absolute prioriteit daarbij was dat, ongeacht de volgende stap, het DNA van ZUSSS onveranderd zou blijven.

Of Course heeft een strategisch plan opgezet, waarmee de wensen en doelstellingen voor de komende jaren gerealiseerd moeten worden. Om een optimale service te kunnen verlenen en goed aan te sluiten op de wensen van ZUSSS is Of Course op zoek gegaan naar een investeringsmaatschappij. Als ervaren en betrokken investeerder heeft AVerest een meerderheidsbelang genomen in ZUSSS, waar ze niet alleen de operationele aansturing van de organisatie gaan ondersteunen en het gedachtegoed van het merk gaan versterken, maar zich ook gaan richten op de verdere professionalisering van het geheel. Zo krijgen Femke en Sietske weer de tijd en de ruimte om te pionieren en om aan hun geesteskind te werken, terwijl hun nieuwe partner de waardevolle positie van het merk verder gaat uitbouwen.

De juiste keuze

Wat betreft de uiteindelijke keuze voor AVerest is vanzelfsprekend niet over één nacht ijs gegaan, integendeel. Femke en Sietske wisten goed wat ze wilden voor ZUSSS en zichzelf, dus was het aan ons bij Of Course om hen te helpen bij het vinden van de perfecte business partner. AVerest bouwde de afgelopen jaren zorgvuldig een sterke reputatie op als ervaren en betrokken investeerder in snelgroeiende merkenbouwers, en al snel bleek dat het bedrijf als potentiële partner van ZUSSS voldeed aan alle gestelde voorwaarden.

ZUSSS is klaar voor een nieuwe groeifase in haar succesvolle bestaan, waarin, onder andere, het populaire assortiment zal worden uitgebreid en de doelgroep zal worden verbreed. Wie weet wordt zelfs de grote droom van Femke, een eigen ZUSSS flagship store in Breda, werkelijkheid gemaakt.

Input van Of Course

Het was voor ons een plezier om ZUSSS te begeleiden bij deze deal en we zijn hen dankbaar voor het vertrouwen in Of Course. Het is fijn om een sterk groeiend bedrijf te mogen ondersteunen met hun weg naar de top! Wij hebben er alle vertrouwen in dat ZUSSS haar wensen en doelstellingen gaat realiseren in de komende jaren.

Heb jij ook advies nodig over belangrijke beslissingen­ of stappen voor jou bedrijf? Of Course Corporate Finance staat MKB-ondernemers bij in het opstellen van future proof planning. We kijken verder dan morgen en maken je organisatie klaar voor de toekomst. Wat je situatie ook is en wat je plannen ook zijn.

Neem contact op